Mgr. Kateřina Pokorná
Vystudovala jsem učitelství výtvarné výchovy na pedagogické fakultě v Plzni a sociální práci na Univerzitě Karlově v Praze. Studium jsem si pak rozšířila o speciální pedagogiku pro učitele. Během studia jsem se začala zajímat o alternativní pedagogické směry, u kterých jsem viděla jako společné to, že k dětem přistupují s úctou a s respektem. V rámci mého oboru, výtvarné výchovy, mě nadchla artefiletika, jejímž základem je respekt k individualitě dětí, k jejich svobodnému projevu a důraz na jejich emocionální a sociální rozvoj. Několik let jsem vedla výtvarné dílny v mateřských a základních školách, kde jsem artefiletiku využívala.
Od roku 2010 jsem začala pracovat v dětském centru Paprsek s dětmi s postižením. Během této práce jsem si začala ještě více uvědomovat potřebu přistupovat k dětem s respektem k jejich individuálním potřebám a komunikovat s nimi tak, abychom si společně porozuměly. Brzy jsem zjistila, že když se mi to daří, otevírá se pak mnohem větší prostor pro rozvoj a učení dětí.
Když se mi narodily vlastní děti, zjistila jsem, že je pro mě z pozice rodiče mnohem náročnější přistupovat k nim s respektem i v emočně vypjatých situacích, než to pro mě bylo jako pro pedagožku. A tak jsem začala znovu hledat inspiraci v knihách a kurzech. Když jsem se dostala ke knihám Thomase Gordona, byla jsem z nich nadšená a zjistila jsem, že mi tento přístup velmi pomáhá zvládat s dětmi náročné situace. A tak jsem se rozhodla stát se lektorkou Školy bez poražených. Nyní pracuji v lesní školce, kde se s dětmi stále učíme, jak se spolu mít dobře a jak řešit konflikty tak, aby nikdo nebyl poražený. Díky tomu se mi daří s dětmi navazovat vztahy založené na důvěře a vzájemném porozumění a zažívám pocit radosti a naplnění z této práce.
Od roku 2010 jsem začala pracovat v dětském centru Paprsek s dětmi s postižením. Během této práce jsem si začala ještě více uvědomovat potřebu přistupovat k dětem s respektem k jejich individuálním potřebám a komunikovat s nimi tak, abychom si společně porozuměly. Brzy jsem zjistila, že když se mi to daří, otevírá se pak mnohem větší prostor pro rozvoj a učení dětí.
Když se mi narodily vlastní děti, zjistila jsem, že je pro mě z pozice rodiče mnohem náročnější přistupovat k nim s respektem i v emočně vypjatých situacích, než to pro mě bylo jako pro pedagožku. A tak jsem začala znovu hledat inspiraci v knihách a kurzech. Když jsem se dostala ke knihám Thomase Gordona, byla jsem z nich nadšená a zjistila jsem, že mi tento přístup velmi pomáhá zvládat s dětmi náročné situace. A tak jsem se rozhodla stát se lektorkou Školy bez poražených. Nyní pracuji v lesní školce, kde se s dětmi stále učíme, jak se spolu mít dobře a jak řešit konflikty tak, aby nikdo nebyl poražený. Díky tomu se mi daří s dětmi navazovat vztahy založené na důvěře a vzájemném porozumění a zažívám pocit radosti a naplnění z této práce.
Aktuální kurz
Termín: 9.10. - 11.12.2019
Místo: ZŠ náměstí Svobody, nám. Svobody 930/2, 160 00 Praha 6-Dejvice
Čas: 17 - 20h
Program je akreditovaný MŠMT v rámci DVPP
Přihlášení: na mail [email protected]
Místo: ZŠ náměstí Svobody, nám. Svobody 930/2, 160 00 Praha 6-Dejvice
Čas: 17 - 20h
Program je akreditovaný MŠMT v rámci DVPP
Přihlášení: na mail [email protected]